Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

Alice Russell - Pot of gold [2008]


Να ένα κορίτσι που δεν μπορώ να σταματήσω να αγαπάω και πάνε τρία χρόνια τώρα από την πρώτη φορά που άκουσα τις μουσικές της. Πώς να κάνω αλλιώς; Υπάρχουν πολλές τέτοιες φωνές που ξεχειλίζουν από πάθος και δυναμικότητα; Η Alice μεγάλωσε σ’ ένα σπίτι όπου ήταν συνεχώς περικυκλωμένη από μουσική. Με αυτό το δεδομένο λοιπόν και μία σπουδαία φωνή, αναζήτησε την τύχη της στη μουσική βιομηχανία. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει κυκλοφορήσει τρεις προσωπικούς δίσκους και πριν από αυτό έχει να επιδείξει πολλές συνεργασίες (Quantic Soul Orchestra, Nostalgia 77). Ο τελευταίος της δίσκος λοιπόν είναι αυτό που λέει ο τίτλος. Ένα δοχείο γεμάτο χρυσάφι που περιμένει την ακοή και τις υπόλοιπες αισθήσεις σας να το ανακαλύψουν. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πατήσετε το play και να αφήσετε τους funky ήχους να ξεχυθούν. Τα κομμάτια μιλάνε από μόνα τους. Το δυναμικό ξεκίνημα του δίσκου με το «Turn and run», το «Two steps» βγαλμένο κατευθείαν από τα συρτάρια της Motown και το τρελό σόλο του «Got the hunger». Στο «Livinthe life of a dreamer» η φωνή της φτάνει στα όριά της και πιάνει «κουβέντα» με τις τρομπέτες και τα σαξόφωνα ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι η έξτρα αφαιρετική διασκευή του «Crazy» των Gnarls Barkley και τα ξεσηκωτικά ξεσπάσματα του swing «Lights went out». Ας ελπίσουμε να τη δούμε και φέτος στην Αθήνα κάποια στιγμή.

Lily Allen - It's Not Me, It's You [2009]

Ασχολούμαι με αυτό το δίσκο γιατί, για την ποπ μουσική, στην οποία ανήκει είναι κάτι ξεχωριστό. Στιχουργικά θυμίζει την Pink αλλά στο πιο ώριμο, παρά τα 24 χρόνια της. Τα χώνει σε όλους και στα πάντα (ξενέρωτους και εγωιστές εραστές, ρατσιστές κάθε είδους, πολιτικούς, εθισμένους στα ναρκωτικά, στη διασημότητα και το χρήμα και όλα όσα αυτά προκαλούν) με έξυπνο τρόπο, μπερδεύει ακόμα και το Θεό ζητώντας του να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι στο κομμάτι «22» τα χώνει και στον ίδιο της τον εαυτό! Τουλάχιστον σε ό,τι ήταν πριν από 2 χρόνια. Κατά τη διάρκεια του δίσκου αλλάζει αρκετά στυλ και περνάει από διάφορα μουσικά είδη, όμως αυτό το «εργοστασιακό» μπιτ που χρησιμοποιεί σε όλα τα κομμάτια αφαιρεί αρκετούς πόντους από την όλη προσπάθεια. Παρόλα αυτά ο κυνισμός, η ειρωνεία και η κρυστάλλινη παραγωγή δίνουν στον δίσκο όσα χρειάζεται για μια πετυχημένη πορεία.